
Oletko koskaan kunnolla miettinyt, miten omista kotisivuistasi voisi jalostaa paremmin yhteydenottoja keräävän kokonaisuuden? Meiltä löytyy muutama idea siihen, miten sivuistasi voisi jalostaa kunnon kärpäspaperin.
Kysytään vielä toinen kysymys… Oletko kokeillut digitaalista markkinointia? Tehnyt itse tai antanut digitoimiston tehdä puolestasi? Jos digikuviot sujuvat hienosti – onnittelut! Mikäli eivät, en ihmettele. Digimarkkinointi on usein hyvin herkkä kokonaisuus – mikäli jossain kohtaa menee ns. bitti poikittain, myyntisuppilosta ei tipu toivottua tulosta.
Meille Velhovisiossa on kertynyt kokemusta digimarkkinoinnista sekä somen että Google Adsin puolelta. Tämän kokemuksen ansiosta voin sanoa rehellisesti, että digimarkkinoinnin avulla myynti ei ole niin yksinkertaista, että vain laitat mainoksen ja odotat kassakoneen kilinää.
Huippuunsakaan viritetty mainoskanava ei tuota toivottua tulosta, ellei kotisivu pelaa yhteen mainoksen kanssa.
Ethän vaan tee yleistä virhettä ja ohjaa kävijöitä mainoksistasi kotisivujesi etusivulle? Se on lähestulkoon sama kuin jos kysyisit lähikaupan myyjältä, että missä on tietty tuote ja hän ohjaisi sinut kaupan ulko-oville, että etsipä siitä.
Hyvä kotisivu (mitä voidaan kutsua myös laskeutumissivuksi) vastaa mainokseen, tuo esiin tuotteen tai palvelun hyödyt ja ominaisuudet eli toisin sanoen sinulta on helppo ostaa.
Mutta usein tämäkään ei vielä riitä nappaamaan kärpästä paperiin.
Onko laskeutumissivusi sellainen, joka rohkaisee jättämään viestin? Esimerkiksi chatbotit sopivat hyvin monenlaiseen käyttöön ja niillä voi kerätä tehokkaasti liidejä.
Onko sinulle uudelleenmarkkinointi tuttu käsite? Nykyään on suht simppeliä tavoittaa kotisivuilla kävijät uudelleen ja pyrkiä palauttaa tämä takaisin myyntitunneliin ja kohti toivottua tulosta.
Oletko miettinyt, voisiko kotisivujesi ykköstavoite ollakin kerätä yhteystietoja uutiskirjelistalle? Miksi? Kukaan meistä ei halua varmaan mennä heti naimisiinkaan ventovieraan kanssa, vaikka tämä oli kuinka kuuma paketti. Pitää tutustua ennen.
Toisin sanoen pitää luoda suhde, jossa pienin askelein tullaan tutuksi ja pyritään luomaan niin hyvä luottamus, mikä parhaimmillaan päättyy asiakassuhteeksi.
Meillä täällä Velhovisiossa on monta kikkaa tähän, millä liidinkeruuta voi tehostaa ja miten liideistä saada enemmän irti.
Kuulostaako mielenkiintoiselta? Ota yhteyttä, niin me tutustumme yrityksesi tilanteeseen ja voimme yhdessä pohtia, mikä yrityksesi kohdalla voisi toimia parhaiten.
Palataan pian!

Tarvitsetko apua kotisivujen rakentamisessa? Autamme sinua mielellämme niin verkkosivujen että saavutettavien julkaisujen kanssa. Ota yhteyttä!
Ystävällisin terveisin,
Maaret Borg
Velhovisio Digital Oy