Tervetuloa testaamaan kotisivujesi nykytilannetta ja kenties sen avulla sinun on helpompi arvioida, olisiko kotisivusi remontin tarpeessa.

Tuottaako kotisivusi yhteydenottoja?
Toimivan kotisivun tuntomerkkeihin kuuluu se, että se toimii yrityksesi myyntiedustajana. Jotta sivusto voi tuottaa yhteydenottoja, sen pitää olla hyötylähtöinen ja selkeä.

Avaa tärkeimmät palveluesittelysivut auki. Selviääkö sivuistasi alle kolmen sekunnin, mitä teet ja miksi asiakkaan pitäisi kiinnostua?

Tiesitkö, että vain 20 % sivulle tulijoista jaksaa lähteä lukemaan tekstejäsi. Ilmeneekö tärkeimmät tarjoamasi hyödyt väliotsikoista?

Tekstien asiakaslähtöisyys - kuinka monta kertaa mainitset itsesi? Esim. me teemme, meiltä saat, tms. Voisiko itsestä kertomisen kääntää asiakkaan arjen helpottumisesta puhumiseen?

Onko sivuillasi selkeä toimintekehote?

Toimiiko kotisivusi tuotteistuksen välineenä?
Hyvät kotisivut auttavat sinua työstämään ideasi konkreettiseksi myyntitekstiksi, mikä helpottaa uusien palveluiden ja tuotteiden kehittämistä ja kysynnän testaamista.

Osaatko luoda uusia tuotesivuja ja kampanjoita nettisivuillesi?

Ovatko tuote- ja alasivusi yhtä visuaalisia, kuin etusivusi? Yleensä etusivuun panostetaan, mutta välttämättä asiakas ei näekään sitä, vaan saapuu suoraan tuotesivulle ja muodostaa mielikuvan yrityksestäsi sen avulla.

Jos sinulla olisi helpot digimarkkinoinnin työkalut käytössäsi (esim. hyvät kotisivut, google ads -kampanja ja/tai facebook-mainostyökalu), testailisitko enemmän erilaisia kampanjoita kuin nyt?

Millaisen mielikuvan kotisivusi luovat yrityksestäsi?
Toisin sanoen, oletko tyytyväinen yrityksesi brändi-ilmeeseen?

Kun vertailet omaa sivustoasi kilpailijoiden sivustoihin (kuten siis asiakkaasi tekevät palveluntarjoaa etsiessään), miten kuvailisit sivujen välittämää tunnelmaa?

Löytyykö sivustoltasi seuraavia:

Kuinka laadukas sivustosi on teknisesti?
Teknisesti laadukas sivusto löytyy netistä, toimii hyvin puhelimella ja on nopeakäyttöinen.

Onko kotisivusi hyvännäköinen myös puhelimessa? Tämä on tärkein näkymä, sillä toimialasta riippuen jopa 80 % kävijöistä saattaa käyttää puhelinta sivuillesi surffatessaan.

Miten sivustosi nousee Googlen hakutuloksissa? Siirry selaimesi incognito-tilaan, ja googlaa kuten asiakkaasi etsii palveluistasi.

Ovatko pienet, mutta tärkeät yksityiskohdat kunnossa

Kuinka nopeat kotisivusi ovat? Googlaa toisessa välilehdessä GT Metrix ja testaa siinä kotisivustosi nopeus.

Kerrotko itsestäsi

Jos löysit kotisivuistasi korjattavaa, olisiko joku seuraavista mahdollista?*

Nimesi

Sähköpostisi*

WWW-osoitteesi

Puhelinnumerosi (vapaaehtoinen)

Terveiset Velhoille : )