Facebook mainonta
auttaa tavoittamaan valitsemasi kohderyhmän
Mistä Facebook mainonnassa on kyse?
Facebook-markkinoinnin avulla voit tavoittaa kohderyhmän edustajia sekä Facebookissa että Instagramissa. Vaikka puhumme tässä artikkelissa Facebook-markkinoinnista, se kattaa myös Instagramin, koska Facebook omistaa myös Instagramin mainostyökalun.
Mitä hyötyä Facebook mainonnasta on?
Voit herättää ”uinuvaa kysyntää”
Facebook-mainonta tarjoaa oivan keinon tavoittaa kohdeyleisöä, joka ei välttämättä ole tietoinen yrityksestäsi tai sen tarjoamista palveluista. Useimmat potentiaaliset asiakkaat eivät välttämättä etsi palveluitasi juuri sillä hetkellä, mutta olemalla oikeassa paikassa oikeaan aikaan voit herättää heidän kiinnostuksensa.
Voit helposti testata palveluiden kysyntää
Toinen tärkeä syy kokeilla Facebook-markkinointia on, että se antaa sinulle mahdollisuuden tutkia markkinoita ja testata, mille on on kysyntää ja millaisella mainosviestillä. Voit analysoida unelma-asiakkaidesi demografisia tietoja ilman arvailuja ja käyttää näitä tietoja tuotteistamiseen ja markkinointiviestintään.
Facebook mainonta toimii myös B2B-puolella
Onko kohderyhmäsi yritykset ja mietit, kannattaako somemarkkinointia hyödyntää? Facebookia käyttää 2,7 miljoonaa suomalaista, ja heidän joukossaan on yksityishenkilöinä myös yritysjohtajia ja muita päätöksen tekijöitä. Facebook-markkinointi tarjoaa tavan myös tavoittaa heidät.
Facebook-mainonnan hinta on huomattavasti edullisempi kuin esimerkiksi LinkedIn-markkinointi, mutta se tarjoaa silti tehokkaan kohdistusmahdollisuuden.
Miksi Facebook mainontaa kannattaa tehdä ammattilaistyökaluilla?
Metan tarjoama ammattilaistyökalu Ads Manager tarjoaa tarkkaa dataa kohderyhmästä. Tämä auttaa optimoimaan mainokset niille kohderyhmille, jotka tuottavat parhaat tulokset.
Ads Manager mahdollistaa myös metapikselin asentamisen verkkosivujen ja mainostyökalun välille. Tämä antaa sinulle tietoa siitä, mitä tapahtuu nettisivuillasi, kuten yhteydenottojen määrän kasvun seuraaminen. Metapikseli mahdollistaa myös mainosten kohdistamisen niille, jotka ovat käyneet nettisivuillasi (tunnetaan nimellä remarketing-mainonta).
Yleisimmät virheet Facebook mainonnossa
Käytetään mainosta julkaisua -painiketta
Facebook-mainontaa ei yleensä kannata tehdä suoraan julkaisua painikkeen avulla, koska sinulla ei ole kaikkia kohdennus- ja optimointivaihtoehtoja käytettävissä. Et näin myöskään pysty seurata metapikselin hyötyjä, kun konversioseurannan tarjoamia mittaustuloksia sekä mahdollisuutta tehdä remarketing-mainontaa.
Väärän kokoisten mainoskuvien käyttö
Facebook tarjoaa runsaasti erilaisia mainospaikkoja, mutta niihin on tarkoitettu eri kuvakoot. Kuvakokoja on yhteensä kolme: neliönmallinen, pystysuora ja vaakasuora. Mikäli näitä ei huomioi, näkyy mainos väärän kokoisena. Liian usein näkee esimerkiksi somen tarinat -osiossa neliön mallisia mainoksia, josta ei saa selvää mitä mainostetaan. Tällöin mainosbudjettia valu hukkaan.
A/B-testauksen puute
A/B-testaus on olennainen osa Facebook mainontaa. Testaamalla aina kahta muuttujaa kerrallaan (esim. mainossisältöä, kohderyhmiä), nähdään heti datan avulla kumpi toimii paremmin ja näin pystytään optimoimaan jatkuvasti kohti paremmin toimivaan kampanjaa.
Yhteyshenkilösi
Velhokumppaneiltamme hoituu niin nykyaikaisten kampanjoiden rakennus, optimointi kuin tulosten selkokielinen analysointi.
Kristiina Alanko
Yhteistyökumppani
www.digidiggeri.fi
Amanda Niinisaari
Yhteistyökumppani
(www.amandavisuals.fi)
Tarjoamme kaksi eri vaihtoehtoa, mikäli kaipaat apua Facebook mainontaan
Facebook mainonta
avaimet käteen palveluna
Velhovision kattavan kumppaniverkoston kautta voimme hoitaa puolestasi joko pelkkää Facebook markkinointia tai yhdistää siihen myös Google markkinointia, niin myös ohjattua nettisivuillesi kävijäliikennettä ostopäätöstä harkitsevasta kohderyhmästä.
Digitaalisen markkinoinnin paketteihimme kuuluu aina mitattavuus, selkeä online-raportti sekä henkilökohtaista tulosten läpikäyntiä. Emme myöskään sido sinua pitkiin ylläpitosopimuksiin.
Facebook mainonta
verkko-ohjeet osana verkkosivu-uudistusta
Koska Velhovisio on erikoistunut verkkosivuprojekteihin, missä tavoitellaan konkreettista nostetta asiakkaan liiketoimintaan ja myyntiin, tarjoammekin verkkosivuprojekteihin Facebook markkinoinnin verkko-ohjeet tee-se-itse-tekemiseen kaupan päälle.
Palvelu sopii sellaisille yrittäjille, jotka haluavat itse hoitaa markkinointia, mutta varmistaa, että käyttää ammattilaistyökaluja oikein.
Tarvitsetko apua markkinointiin?
Me Velhot tarjoamme avuksesi esimerkiksi seuraavia palveluita
Jutellaanko lisää?
Olen Velhovision Maaret ja toimin meillä kotisivujen ja markkinoinnin suunnittelijana. Jos kaipaat apua työarkenne helpottamiseen, varaa ihmeessä veloitukseton aivoriihi ajanvarauskalenteristamme.
Mielellään verkostoidun kanssasi myös LinkedInnissa – laita kutsu tästä.