Hyvät yrityksen nettisivut

esittävät asiakkaalle oleelliset asiat kiinnostavasti – katso vinkit!

Laskeutumissivu on ensimmäinen sivu, minkä asiakkaasi nettisivuiltasi näkee

Edellisessä jutussa kävimme läpi mindmap-tekniikan, missä löydettiiin runsaasti sisältöideoita nettisivuille (lue juttu täältä).

Nyt on aika laittaa suunnitelma käytäntöön! Asemoimme siis aidon myyntisivun.

Tunnetko vielä mitä tarkoittaa laskeutumissivu (eli tuttavallisesti ländäri)? Se tarkoittaa sellaista sivua, minkä asiakkaasi ensimmäisenä näkee saapuessaan nettisivuillesi. Aina ensimmäinen sivu ei ole etusivu, vaan asiakas voi hyvin tulla sivuille esim. googlatessaan ongelmaansa ratkaisua ja päätyä suoraan myyntisivullesi (mitä tietysti aina tavoitellaan).

Tai asiakas on saattanut saapua sivuillesi maksetun mainonnan avulla. Jotta mainoskulu ei valu hukkaan, tällöin on yhä tärkeämpää, että asiakas löytää ratkaisun sivuiltasi ongelmaansa ja vakuuttuu ammattitaidostasi.

Oletko vielä ladannut Yrityksen nettisivut myynnin tukena -opasta? Kannattaa tehdä se nyt, niin saat oppaasta myyvän kotisivun ”rautalankamallin”. Tätä on noudatettu tässä jutussa käsiteltävässä esimerkkisivussa.

Hyvät yrityksen nettisivut luodaan esimerkiksi seuraavilla sisällöillä

Mindmap-viittauksissa tarkoitamme aiheeseen liittyvää mindmap-ideointia, kts. juttu täältä.

Banneriosiossa vastataan kysymyksiin MITÄ, KENELLE JA MIKSI

Oletko kuullut kolmen sekuntin säännöstä? Se tarkoittaa sitä, että asiakkaasi pitäisi saada selville mitä tarjoat vain kolmessa sekuntissa. Kun vastaat vielä KENELLE, saat heti oikean kohdehenkilön kiinnostuksen heräämään ja MIKSI kiteyttää asiakashyödyn.

Hyvät yrityksen nettisivut määrittävät asiakkaan ongelman ja kiteytettää asiakaslupauksen lyhyesti

(Lähde: mindmapin kohta asiakkaan ongelmat ja haasteet)

Näin asiakkaalle tulee tunne, että tämä palvelu on tarkoitettu hänelle, tämä tekijä ymmärtää ongelmansa ja tästä syystä minua kiinnostaa jatkaa lukemista.

Kerrotaan hyödyt eikä vain ominaisuudet

(Lähde: mindmapin kohta palvelus sisältö ja hyödyt)

Väliotsikot ovat paras paikka kertoa hyödyt ja leipätekstiä käytetään hyödyn perustelemiseen. Jos kerrot palvelusi ominaisuuden, muista aina kertoa, että mitä hyötyä siitä on.

Tarjouksen yhteyteen kiireellisyyden tunne ja oston esteet

(Lähde: mindmapin kohta kampanja, ostamisen esteet)

Mikäli haluat säästää sekä omaa että asiakkaasi aikaa, kannattaa harkita selkeän hinnoittelun esittämistä sivuilla. Näin sinuun ottavat yhteyttä ne, joilla on jo tiedossa paljonko palvelusi maksaa, mikä tarkoittaa huomattavasti tehokkaampia kartoituskeskusteluita.

Tarjouksen yhteyteen kannattaa asemoida syitä miksi kiinnostua palvelusta juuri nyt. Myös tässä yhteydessä voi vastata yleisimpiin kysymyksiin, mitä yleisimmin voi mietittää yhteydenottoa miettiessä. Kannattaa lisätä tähän osioita, mitkä lisäävät turvallisuuden tunnetta. Voit myös mainita osamaksumahdollisuudesta. Tätä Kysyttyä-kohtaa kannattaa päivittää aktiivisesti asiakaskeskustelujen perusteella.

Säästääkö palvelusi rahaa? Voisiko tämän säästön kuvata konkreettisesti esim. vertailemalla toista (kalliimpaa) tapaa palveluusi.

Visualisoi yhteinen matkanne

(Lähde: mindmapin kohta palvelusi sisältö, lopputulos)

Kun asiakas miettii mahdollista palveluntarjoajaa, hän voi miettiä, että mitä käytännössä hän saa, miten palvelu toteutetaan ja millaiseen lopputulokseen päädytään. Jos teet työnkulkusuunnitelman nettisivuille, tämä myös auttaa sinua palvelumuotoilemaan prosessin.

Miksi valita yrityksesi?

(Lähde: mindmapin kohta kilpailijat, erottautumistekijät)

Tämä on yksi perusasioita, mitä aina markkinoinnin suunnittelussa mietitään. Nostetaan tämä osio selkeästi esiin. Esittele myös vastuuhenkilö.

Asiakaskokemukset ja referenssit

ovat lähes välttämättömiä ja kertovat, että yrityksesi on kokenut ja luotettava.

Kuvaile palvelusi aikaansaavaa muutosta

(Lähde: mindmapin kohta lopputulos)

Asiakkaasi eivät osta sinulta työaikaa tai suoritettua tehtävää vaan muutosta (kukaan ei osta poraa vaan reiän seinään). Kerro siis täsmällisesti, millainen lopputulos on mahdollista saada palvelusi avulla. Asiakaskokemukset ja referenssit kertovat, että yrityksesi on kokenut ja luotettava. Voit myös listata harmit, mitä elämässäsi ei tarvitse enää olla.

Lupaus ja toimintakehote

(Lähde: mindmapin kohta lopputulos)

Päätä sivu lupauksesi tiivistämiseen ja selkeään toimintakehotteeseen. Ja kerro mitä tapahtuu yhteydenottamisen jälkeen.

Lataa ihmeessä Yrityksen nettisivut myynnin tukena -opas! Näin saat sähköpostiisi Nettisivujen tehokäyttövinkkejä, minkä avulla opit ideoimaan houkuttelevaa sisältöä nettisivuillesi.

Näin asemoidaan yrityksen kotisivut niin, että edes tärkeimmät jäävät mieleen

Otsikot silmäillään ensin

Nykyään digisisältöjä kulutetaan silmäilemällä. Ei ole tarkoituskaan, että sivustoa aletaan lukemaan, vaan 80 % käyttäjistä rullailee sivun nopeasti läpi vain otsikot silmäillen. Siksi on tärkeää, että otsikot sisältävät jo arvokasta hyötylähtöistä sisältöä.

Suosi myös listoja ja kuvatekstejä

Tutkaile leipätekstiä… voisiko sisältöä asemoida mieluummin listoiksi ja napata kuvateksteihin?

Suosi lyhyitä kappaleita ja lyhyitä lauseita

Pitkät tekstimassat kannattaa jakaa lyhyisiin kappaleisiin. Kun mietit, miltä sivustosi näyttää puhelimella, on suotavaa suosia lyhyitä, vain muutaman lauseen pituisia kappaleita.

Taustavärin muutokset helpottaa eri osioiden hahmottamista

Kun sivuille tulee paljon asiaa, pahin virhe olisi avain asemoida niitä tasaisen taustavärin päälle. Tällöin lopputulos on puuduttava infoähky. Vaihtelevat taustavärit pitävät mielenkiinnon yllä ja luovat visuaalista ilmettä.

Suosi palstoitusta

Vaikka kotisivut optimoidaan aina ensisijaisesti mobiilinäkymää varten, on silti käyttäjäystävällistä pitää huolta tietokonenäkymän tekstin luettavuudesta.

Jos teksti täyttää koko kotisivun leveyden, täytyy lukijan kääntää päätään lukeakseen rivin loppuun. Kun teksti on kapeampaa, se pystytään lukemaan helpommin.

Tarvitsetko apua markkinointiin?

Me Velhot tarjoamme avuksesi esimerkiksi seuraavia palveluita

Hyvät kotisivut yrityksellesi

Saat meiltä nykyaikaiset kotisivut, jotka hurmaavat asiakkaasi!

Myyvät kotisivut -opas

Haluatko oppia hyödyntämään kotisivujanne tehokkaammin myynnin tukena?

Markkinointivinkkejä

Seuraa instaamme, niin näet säännöllisesti käytännönläheisiä markkinointivinkkejä.

Onko hakusessa hyvä kotisivujen tekijä? Pirauta ihmeessä!

Jutellaanko lisää?

Olen Velhovision Maaret ja toimin meillä kotisivujen ja markkinoinnin suunnittelijana. Jos kaipaat apua työarkenne helpottamiseen, varaa ihmeessä veloitukseton aivoriihi ajanvarauskalenteristamme.

Mielellään verkostoidun kanssasi myös LinkedInnissa – laita kutsu tästä.