Nettikaupan perustaminen
Millainen on hyvä verkkokauppa?
Autamme houkuttelevan verkkokaupan suunnittelussa
Millainen on myyvä verkkokauppa?
Etusivun tuotevalikoima herättää mielenkiinnon
Mikäli asiakas saapuu verkkokauppasi etusivulle, on tärkeää, että verkkokaupastasi saa houkuttelevan kuvan yhdellä silmäyksellä. Siksi verkkokaupan etusivulle kannattaa nostaa valikoima kiinnostavimmista tuotteista. Tämän perusteella käyttäjä päättää, jatkaako hän sivuston selailua lisää.
Hyvästä verkkokaupasta löytää tuotteet helposti
Etsi-toiminto ja ohjaukset eri kategorioihin auttavat asiakkaita löytämään etsimänsä. Kategoriat ovat kuin kivijalkamyymälän hyllyt, siksi niiden pitää olla mahdollisiman käyttäjäystävälliset. Muistathan, että myös käyttötarpeen ympärille voi luoda kategorioita. Huom! Etsi-toimintoon kannattaa panostaa – siinä voi käyttää myös erilaisia filttereitä ja tägejä.
Kaikki TUOTTEESEEN liittyvät asiat löytyvät tuotekortilta
Koska verkkokaupassa ei pystytä käsin koskettelemaan tuotteita, pitää tuotetiedoissa kuvailla nämä tiedot asiakasta varten. Miltä materiaali tuntuu päällä? Minkäkokoinen tuote on? Kuvat auttavat hahmottamaan tätä esim. kuvaamalla laukkua käytössä mallin päällä. Verkkokaupan tuotetietoihin kannattaa siis kuvailla kaikki oleellinen aistein havaittava.
Kaikki OSTAMISEEN liittyvät asiat löytyvät tuotekortilta
Liian usein näkee verkkokauppoja, missä esimerkiksi toimituskulun näkee vasta kassalle meno vaiheessa. Tällainen ei ole hyvää asiakaspalvelua ja näin saatetaan menettää kauppaa, mikäli ostoa harkitseva ei jaksa selvitellä tätä. Myös näihin kannattaa vastata tuotekortilla: Kauanko toimitus kestää? Miten tuote toimitetaan? Mitä maksutapoja on saatavilla jne?
Hyvän verkkokaupan suunnittelussa kannattaa huomioida myös nämä
Myös nämä suunnittelukäytännöt sisältyvät Velhovision tapaan rakentaa verkkokauppoja
Myyvän verkkokaupan 4 K:ta
#1 K = Kävijäliikenne
Jos halutaan kasvattaa kävijäliikennettä, panosta siis näihin:
#2 K = Konversio
Jos haluat kasvattaa konversiota (eli sitä kuinka moni kotisivukävijöistä päätyy tilaamaan), kannattaa panostaa siis näihin:
#3 K = Keskiostos
Jos haluat kasvattaa keskiostosta, panosta siis näihin:
#4 K = Kate
Jos haluat kasvattaa katetta, panosta siis näihin:
Tarvitsetko apua markkinointiin?
Me Velhot tarjoamme avuksesi esimerkiksi seuraavia palveluita
Jutellaanko lisää?
Olen Velhovision Maaret ja toimin meillä kotisivujen ja markkinoinnin suunnittelijana. Jos kaipaat apua työarkenne helpottamiseen, varaa ihmeessä veloitukseton aivoriihi ajanvarauskalenteristamme.
Mielellään verkostoidun kanssasi myös LinkedInnissa – laita kutsu tästä.