Sisällöntuotanto tehostuu blogin avulla
Kun kierrätät saman sisällön useammassa kanavassa, saat parhaan vastineen työajan käytöllesi.
Sisällöntuotanto on avainasemassa näkyvyyden ja tunnettuuden kasvattamisessa
Arvaa, mikä on kaikista vaikeinta sisällöntuotannossa?
Aloittaminen.
Sen ensimmäisen jutun luominen itselle tuntemattomaan kanavaan. Onko minulla aikaa? Kuinka usein kirjoitan? Mitä kirjoitan? Mitä kyseiseen kanavaan kuuluu kirjoittaa?
Tulee iso kynnys aloittaa, ja on helppo piiloutua ajanpuutteen taakse.
On kuitenkin olemassa tiettyä faktoja myynnissä ja markkinoinnissa. Kukaan ei voi tulla asiakkaaksesi, jos yrityksestäsi ei tiedetä. Kukaan ei osta ventovieraalta yritykseltä. Tarvitaan noin 7 kertaa toistoa, että potentiaalinen asiakas lähtee edes harkitsemaan yritystäsi mahdolliseksi ongelman ratkaisijaksi.
Tähän ei riitä pelkät nettisivut, vaan tähän tarvitaan sisällöntuotantoa.
3 vinkkiä, miten saat sisällöntuotannon vauhtiin
Vinkki 1:
Sitoudu säännölliseen kirjoittamistahtiin
Tee esimerkiksi yksi sisältö viikossa ja sovella sitä eri kanaviin, jotta saat ajankäytöstäsi parhaan hyödyn. Näin sinun ei tarvitse miettiä, mitä ja kuinka usein kirjoitat. Kun eri kanaviin ovat julkaisupohjat kunnossa, saat monistettua aiheen nopeasti suurellekin määrälle ihmisiä (kun vaan aloitat, tämä on oikeasti todella motivoivaa).
Vinkki 2:
Pidä blogiartikkelia luonnostelulehtiönä
Tee aina sisällön kirjoittaminen ENSIN suoraan blogitekstiksi, koska sinne sopii mahdollisimman pitkä tarina. Kun lisäät hakukoneoptimoinnin kannalta oleellisen avainsanan otsikkoon ja muutaman kerran tekstiin. Näin juttusi lähtee kasvattamaan nettisivujesi kävijäliikennettä.
Vinkki 3:
Tiivistä ja sovella blogisisältö eri kanaviin
LinkedIniin kannattaa näkökulma muuttaa aiheen pohtimiseksi, oivallusten jakamiseksi ja toisilta kysymiseksi. Instagramissa voit opettaa aiheesta esim. jakamalla tekstin kuvakaruselleihin. Uutiskirjeeseen sekoita juttuun omaa kokemusta ja tarinaa, jotta kirje kuulostaa henkilökohtaiselta.
Kanavia on paljon muitakin – mitä useampaan kierrätät yhden viikkosisällön, sitä enemmän silmäpareja tavoitat. Ja saat aina suuremman hyödyn viikkosisällön kirjoittamisesta.
Toivottavasti innostut ainakin blogin pitämisestä sisällöntuotannon perustana. Parhaimmillaan voit iloita siitä, että saat aina uuden ja uuden avainsanan optimoitua blogiisi. Vaikutus hyvin googlaantuvalla blogijutulla voi kestää vuosia (kun somejuttu voi tavoittaa ihmisiä muutaman päivän ajan).
Jos kaipaat apua verkkosivuihin, jotka tukevat sisällöntuotantoa ja hakukoneoptimointia, Velhovisio on täällä sinua varten!
Tarvitsetko apua markkinointiin?
Me Velhot tarjoamme avuksesi esimerkiksi seuraavia palveluita
Jutellaanko lisää?
Olen Velhovision Maaret ja toimin meillä kotisivujen ja markkinoinnin suunnittelijana. Jos kaipaat apua työarkenne helpottamiseen, varaa ihmeessä veloitukseton aivoriihi ajanvarauskalenteristamme.
Mielellään verkostoidun kanssasi myös LinkedInnissa – laita kutsu tästä.