Hyvät nettisivut
voivat säästää työaikaa ja parantaa asiakaskokemusta
Hyvät nettisivut voivat olla ihan mieletön tuki asiakasmateriaalien teossa.
Hyvin usein yritykset keskittyvät todella syvällisestikin hiomaan markkinointimateriaalia myynnin eri vaiheisiin ja tässä luonnollisesti hyvät nettisivut ovat tärkeässä roolissa. Mutta usein palvelun tuottamiseen liittyvien asiakasmateriaalien kehitys saattaa jäädä taka-alalle.
Kerron ensin omia kokemuksia… voitko kuvitella, että Velhovision oma strategia kotisivujen suunnittelun aloituspalaverissa on ollut aiemmin ihan vaan rento jutustelu (tähän apinaemoji).
Edellä mainitussa ei ole mitään vikaa, sillä rento jutustelu auttaa kartoittamaan yrittäjän toiveet myös rivien välistä. Ollaan pidetty tätä ihan meidän supervoimana, että osataan keskusteluissa kysyä oikeat kysymykset. Ja parhaimmillaan saada molemmat osapuolet puhkumaan intoa tulevasta yhteistyöstä.
Mutta koska hyvien nettisivujen suunnittelu vaatii syvällistä yrityksen liiketoimintaan perehtymistä, ei haittaa vaikka aloituspalavereihin voisi valmistautua paremmin.
Velhovision omien nettisivujen käyttöesimerkkejä
Nettisivu aloituspalaveriin valmistautumista varten
Jotta saamme aloituspalaverit vedettyä järjestelmällisemmin, loimme nettisivuillemme sivu, mikä mahdollistaa sen, että meidän asiakkaat ehtivät halutessaan jo pohtia tulevia kysymyksiä.
https://velhovisio.fi/kotisivujen-suunnittelu-aloituspalaveri/
Tämä on aiheuttanut sen, että saamme määrätietoisemmin ja nopeammin parempaa tietoa kotisivujen toteuttamista varten.
Heräsikö tästä esimerkistä ajatuksia? Voisiko asiakkaille lähettettävt ennakko-ohjeet sujuvoittaa aloituspalavereita?
Nettisivu asiakasohjeiden toimitusta varten
Entäpä tarvitseeko asiakkaanne minkäänlaisia käyttöohjeita? Täällä esimerkki omasta kotisivujen päivitysohje-sivustamme.
https://velhovisio.fi/kotisivujen-kayttoohjeet/
Nettisivu projektin loppuvaiheeseen
Miten teillä hoituu asiakastiedotus projektin jälkeen? Entäpä lisäpalveluiden myynti? Tämän tyyppinen sivu voi hyvin madaltaa kynnystä jatkoyhteistyöhön.
https://velhovisio.fi/infopaketti-velhovision-kotisivuasiakkaille/
JOHTOPÄÄTÖS
Kotisivut ovat luonteva alusta asiakasmateriaalien tuottamiseen, koska sivuilla on jo yrityksen visuaalinen ilme. Sivuja on helppo luoda lisää ja sisältöä päivittää. Ja nettisivuille saa esim. asiakasohjevideoita tekstin lomaan.
Kun yrityksesi sivuilta löytyy valmiit sisällöt eri palvelun vaiheisiin, sinulta säästyy aikaa (kun et joudu enää kirjoittamaan samoja asioita uudelleen ja uudelleen sähköpostiin). Ja asiakkaasi varmasti arvostavat sitä, että voivat luottaa sujuvaan työnkulkuun.
Toivottavasti löysit hyviä ideoita nettisivujen hyötykäyttöön asiakaspalvelun näkökulmasta!
OTA YHTEYTTÄ
Autamme mielellämme rakentamaan yrityksellesi hyvät nettisivut, joita sinäkin voit tehokäyttää niin asiakaspalvelun kuin myynnin ja markkinoinnin tukena. Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!
Tarvitsetko apua markkinointiin?
Me Velhot tarjoamme avuksesi esimerkiksi seuraavia palveluita
Jutellaanko lisää?
Olen Velhovision Maaret ja toimin meillä kotisivujen ja markkinoinnin suunnittelijana. Jos kaipaat apua työarkenne helpottamiseen, varaa ihmeessä veloitukseton aivoriihi ajanvarauskalenteristamme.
Mielellään verkostoidun kanssasi myös LinkedInnissa – laita kutsu tästä.